tiistai 20. kesäkuuta 2017

Kuinka pysyä kunnossa kesällä? 5+1 VINKKIÄ

Kesä tuo aurinkoa ja lämpöä pursuava vuodenaika...
Tekisi mieli makoilla rannalla ja nauttia pari kylmää juomaa kylkeen. Syödä ehkä jäätelö ja grillata illalla hyvällä porukalla muutamien ääressä.
Tunkkainen kuntosali ei kiinnosta ja motivaatiota treenaamiseen saa muutenkin vähän etsiskellä muustakin kuin instagramin etusivulta.


1. Pidä treenikerrosta kiinni kesälläkin. Voit kuitenkin fiksata vähän treeniviikkoa tekemällä ulkotreenejä. Portaat, uiminen, kehonpainotreenit,lenkki, pyöräily ja rullaluistelu on aivan mahtavia tapoja liikkua kesällä.
Ristiote niminen youtube kanava jakoikin juuri kehonpainotreenin heidän kanavallaan, jonka suosittelen tsekkaamaan. Tomi Kokko nimellä löytyy myös mahtavia treenejä!

2. Tee päivän treeni jo aamusta, ennen kuin aurinko on kerennyt nousta ylimmilleen. Näin treenin jälkeen sinulla on koko päivä aikaa palautella auringon alla.

3. Grillata voi myös terveellisesti. Täytät vain lautasen fiksusti, eikä ainoastaan makkaraperunoilla ja majoneesi salaatilla.
Nykyään netistä löytyy aivan mielettömän herkullisia ja terveellisiä grillaus safkoja. Niiden joukosta voi löytyä jotain uusia makuelämyksiä ihan arkeenkin.
Omiin grilliherkkuihini kuuluu ananas, kana ja paprikat. Tykkään myös runsaasta salaatista ja kasviksista grillauslautasellani.

4. Lisää treenijuttuja. Fresbeegolf, rantafudis ja rantalentis on aivan mielettömän hauskoja liikkumismuotoja. Haasta siis kaveriporukka liikkeelle yhdessä. Näin vietät aikaa ystävien kanssa, ulkona, ruskettuen ja liikkuen niin ettet välttämättä edes huomaa urheilevasi.

5. Pyri pysymään terveellisessä ja säännöllisessä ruokavaliossa kesän juhlien välissä. Herkuttelu on ok ja välillä ihan suotavaakin. Kunhan arkena pysyt ruodussa niin juhlissa voi sitten ottaa hieman rennommin. MUISTA  älä missään nimessä soimaa itseäsi syödyistä ruoista.
6. Turha stressaaminen pois! Liiku kun liikututtaa ja ota rennosti kun siltä tuntuu. Keho kyllä tietää milloin se tarttee kunnon hiki hiit treenin ja milloin venyttely tai auringossa rentouilu on paikallaan. 
Ihanaa juhannuksen odotusta

sunnuntai 11. kesäkuuta 2017

4 x Inspiroivat YouTubettajat

Sarahs Day
Terveelliset reseptit ja kehonpainotreenit ovat hänen alaansa. Hyvällä huumorilla varustetut mitä teen päivässä vlogit ovat vaan niin mukaansa tempaavia ja hyvää fiilistä tuovia, että suosittelen jo näiden asioiden takia tsekkaamaan kanavan! :)
Aivan ihana elämänasenne. 


Nikki Blackketter
Todella inspiroiva ja motivoiva henkilö. Olen seurannut Nikki Blackketteriä melkein hänen youtube uran alusta asti ja on ollut aivan mielettömän hienoa huomata kuinka hän on edennyt elämässään ja selvinnyt vaikka mistä mutkista. Todella voimaannuttava persoona ♥

Heidi Sommers 
Valmis tekemään mahottomasti töitä. Hänellä on oma yritys ja kunnianhimoiset tavoitteet. Hän postaa kokonaisia treenejä, sekä erilaisia vinkkejä ilmaiseksi internettiin. 
Tämä on toki yleistynyt, mutta muutama vuosi sitten hänen neuvonsa oli todella kullan arvoisia, sillä ainakin itse sain moniin treeneihin hyviä vinkkejä häneltä. 
Inspiroiva persoona hänkin. 

Hanna Öberg
Häntä seurasin aluksi ainoastaan instagramissa, mutta ilokseni huomasin että hän alkoi tehdä myös vlogeja. Treenivinkkejä, mitä syön päivässä videoita, haasteita ja myday vlogeja.

Mikä näitä kaikkia naisia yhdistää...

Huokuva itsevarmuus
Vlogeissa on myös vähän syvällisempiä juttuja, eikä vaan niitä arjen hienouksia
Vahvoja persoonia ja inspiroivia yksilöitä
Positiivisuus ja oikea asenne elämään

Jos sinulla on tänään rento sunnuntai niin suosittelen tsekkaamaan nämä esimerkiksi läpi. Varoitan kuitenkin että videoiden katsominen harvoin jää vain yhteen. Kohta huomaatkin että olet katsonut 3h mydayta...
HYVÄÄ SUNNUNTAITA ♥

maanantai 5. kesäkuuta 2017

Olen koukussa urheiluun


"On niitä päiviä kun tyynyillä vuorattu sohva ja lämmin peitto päälle kuulostaisi niin houkuttelevalta ajatukselta. Näinä päivinä pitää vaan vetasta treenikamat päälle, ponnari tiukasti päähän ja musat korville.
Tehdyn treenin jälkeen olo onkin sitten jo paljon energisempi. Sellainen että miettii " Meinasinko todella skipata tämän treenin". Ja sinne sohvalle voi hypätä sitten treenin jälkeen voittajana!

On kuitenkin myös niitä päiviä, kun tavoista poiketen olet joutunut torkuttamaan jo 3 kertaa. Tekisi mieli vetää tyyny pään päälle koko päiväksi ja vaan nukkua. Sitten omatunto alkaa kolkuttelemaan että väsyttääköhän tässä nyt oikeasti. Takareisissä ja alaselässä kiristää, venyttelytkin on tainnu jäädä venyttelemättä.
Treeni on kuitenkin tehtävä sillä niin mä maanantaina päätin. "Parasta" on että tälläisen väsymyksen keskellä se ei riitä että yhtenä päivänä käy väsyneenä treenaamassa vaan siitä tulee helposti kierre.
Treeni ei kulje, joten huomenna on mentävä uudestaan tekemään täysillä koska tänään en ollut parhaimmillani.

Mulla käy usein niin että ensin treenaan sopivasti. Siitä johtuen olosta tulee voittamaton, tyytyväinen.

Sitten alan ahnehtia koska kulkevan treenin jälkeen fiilis on oikeasti aika mieletön. Päätänkin tehdä jotain pientä lisää. Juosta rappuja, tehdä loppu circuitin, tehdä aktiivisia palautuksia joka treenissä, käydä aamulenkillä jne. Sitten kun tuosta on tullut "normi", niin siinä on pysyttävä. Tapahtui muussa arjessa mitä tahansa. Tämä suorittaminen taas johtaa huonoihin uniin, huonoon omaantuntoon, huonoon oloon itsestä ja pettymykseen omaan tekemiseen.
Enää ne perustreenitkään eivät kulje ja tuntuu ettei tunnu vaikka tuntuu. Töissä ajatus ei kulje ja kavereita nähdessä en ole 100% läsnä.
Sitten kaikesta edellämainitusta alkaa soimaamaan itseä ja tadaa epäonnistumisien pyörre on valmis.

Ajatus "eiköhän lähetä treenaamaan sillä siellä on hyvä purkaa pahaa oloa". Toimii lähes poikkeuksetta, mutta nyt on aika vähän jarruttaa. Mä täytän huomenna 22, joten on se jo aikakin oppia kuuntelemaan itseäni. "

Näin kirjoitin toissapäivänä. Ja tänään pistin sitten toteutukseen.
Minulla on nimittäin melkein koko viikko vapaata töistä, sillä lähden pääsykokeisiin joissa meneekin lähes koko viikko. Päätin että tämä viikko voi olla niin sanotusti kevyempi viikko treenien suhteen. Treenaan jos siltä tuntuu mutta en pakota itteä salille tai lenkkipolulle, jotta voin sitten loistaa energisyydellä testeissä!
Aloitin kyllä maanantaini aamusalilla, mutta en mennyt sinne 7.00 mitä aluksi suunnittelin vaan vasta 9.00. En tehnyt koko kropan hiit treeniä vaan treenasin yläkroppaa, selkäpainotteisesti tiukat 40 min.
Treenin jälkeen söin ison aamupuuron, jota olin laiminlyönyt nyt parina aamuna, joten tällä hetkellä vielä mennään ainakin hyvillä valinnoilla ! Tästä on hyvä jatkaa maanantaita!


Haastan itseni ja myös sinut kuuntelemaan niitä omia fiiliksiä ja menemään intuition perässä! 
Hyvää viikon alkua ♥