maanantai 29. toukokuuta 2017

Hapoilla

Portaat...

Siis miten voi niin yksinkertaisella treenillä saada jalat aivan tilttiin.
Kävin perjataina avaamassa porrastreenikauteni ja nyt on siis maanantai ja pohkeet ovat edelleen kosketusarat.
Ikinä ei ole salitreenissä mennyt tälläi jumiin, mutta nyt meni sitten senkin edestä. 
Tämä oli ehkä merkki minulle, että nyt nainen lisää portaita!
Asiaan saattaa vaikuttaa se että ravasin ensin portaita 10x (sisältäen alkulämmittelyt ja loppuverkan) ja suuntasin siitä vielä salille pumppaamaan vähän jalkoja. En mitenkään isoilla painoilla, mutta silleen että sain puristettua jaloista vielä viimeisetkin voimat irti. 

Jalat aloittivat sheikkaamisen jo 4 kierroksen jälkeen portaissa ja hiki virtasi lähes 2h putkeen. Onneksi olin muistanut tankata viikon aikana paljon vettä, muutoin olisi voinut treeni jäädä lyhyeen.
Porrastreenejä lisää. Nautin nimittäin fiiliksestä kun ei enää jaksaisi ja saa silti puristettua itsestä vielä vähän irti. Menee sen kuuluisan kynnyksen yli ja jättää mukavuusalueen taakseen! Parasta!!!
Tsemppiä uuteen viikkoon

torstai 25. toukokuuta 2017

Tehokas Tabata Treeni

Silloin kun tuntuu että pitäis saada tehdä kunnon treeni, sellainen että hiki lentää ja tuntee tehneensä. Nyt on sellaista treeniä luvassa!!
Olen tästä varmasti aikaisemminkin jossain maininnut, että luin Aino Rouhiaisen blogista treenivinkkejä ja sieltä löytyi tämä voima tabata treeni. Kokeilen sitä itse ja olen todennut erittäin hyväksi. Vieläkin jalat kiittää vaikka olen tuon kyseisen setin tehnyt jo muutamaan kertaan.

Treenin kesto on n. 20 min taukoineen. Tuohon kun lisää alkulämpän ja loppuverryttelyn niin helposti alle tunnin treeniin päästään, joten tämä sopii kiireisemmällekin treenaajalle.

Tällä kertaa mie vielä lisäsin pari liikettä treenin loppuun, sillä halusin muistaa vielä pakaroita erikseen, joten noiden liikkeiden myötä treenin kesto luonnollisesti hieman kasvoi, mutta minulla oli tällä kertaa aikaa antaa jaloille oikein olan takaa kyytiä.
Alhaalla treenivideo, jossa näkyy kaikki tehdyt liikkeet. Hyvää helatorstaita kaikille ruudun sille puolen :)

sunnuntai 21. toukokuuta 2017

Tehokas HIIT treeni kotiin ja salille


Olin tuossa yksi päivä tällä viikolla lähdössä aamusalille. Vetasin jo ulkotakin päälle ja otin avaimet käteen, kun aloin miettimään että mitä sinne salille olinkaan menossa tekemään.
Hiit treeniä ja tarkemmin ajateltuna ainoat painot mitä tarvitsin oli käsipainot ja nehän meiltä löytyy kotoakin.
Lyhyen miettimisen jälkeen päätin kaivaa jumppamaton esiin ja tehdä aamutreenin himassa ulkona raikkaassa ilmassa.

Joskus tuntuu, että mieli tarttee sen saliympäristön että saa kunnon tehot irti. Mutta välilä taas tuntuu että ehkä kotona saakin vedettyä aivan yhtä hyvän setin. Ja mikä parasta, treenipaikalle menemiseen ei kulu yhtään aikaa.

Nyt kun kesä on ihan kulman takana niin ei kannata kuitenkaan unohtaa treenaamista. Sillä kyllä se tehty treeni tuntuu aivan sairaan hyvältä ja ainakin ite haluan voida hyvin ja energisesti myös läpi kesän. Kesä on kuitenkin hyvä tsäänssi kokeilla uutta, tehdä ehkä viikon pari treeniä ulkona ja haastaa kaverikin mukaan.
Lenkkeily, rullaluistelu, uinti, mäkivedot, porrasjuoksu, kotitreenit, sauvakävely, suppailu, soutu you name it.
Tässä on yksi hyvä vaihtoehto himassa tehtäväksi treeniksi. Ulkona tai sisällä säällä kuin säällä. Aikaa tämän treenin tekemiseen menee noin 30-40 minuttia taukojen ja alkulämmittelyjen kera ja välineeksi tarvitset käsipainot.

torstai 11. toukokuuta 2017

Minut tekee onnelliseksi...

Palmut
Lämmin hiekka ja merivesi jalkojeni alla
Ystävät ja Perhe ♥♥♥
Aurinko
Hyvin kulkenut treeni
Lentokoneet
Luovuus (valokuvaaminen, kirjoittaminen, videoiminen)
Ruskettunut iho ja auringossa vaalentuneet hiukset (pisamat)
Stressittömyys
Aamukahvi
Laatuaika
Mielenkiintoiset/ opettavat elokuvat, sekä kirjat
Uudet asiat
Adrenaliini
Uudet ihmiset
Halaaminen
Kohteliaisuuksien sanominen ja niiden saaminen
Auringon laskut
Tunnelma
Snoukkaaminen ja fudis

Minua inspiroi...

Uudet ihmiset
Syvälliset keskustelut
Unelmia tavoittelevat ihmiset
Rokeat ihmiset
Vahvat ihmiset
Rohkeus yleisestikin
Itsevarmuus
Kuvat ja videot internetissä
Quotet
Tulokset


En voi sietää...

Alistamista
Halveksuntaa
Valehtelemista
Liiallista narsismia
Kylmyyttä, johon ei auta villasukat ja viltti (too much is too much)




Hyvää torstaita ja tsemppiä loppuviikkoon ♥ Muista jahtaa sun omia unelmia ja tavoitella niitä kohti !

keskiviikko 10. toukokuuta 2017

Ostin treeni- ja ruokavalio-ohjelman

Olen treenannut salilla vuodesta 2011. Salilla treenaaminen alkoi ensin jumpista, jonka jälkeen laajensin osaamista kuntosalin puolelle. Aluksi jännitti, mutta netti ja etenkin youtube on täynnä opetusvideoita ja erilaisia treenivinkkejä, joista sainkin paljon apua.
Apua niin pitkäksi aikaa että vasta nyt 2017 päätin, että kokeilen ulkopuolisen tekemää henkilökohtaista ohjelmaa.

Suurin syy ohjelman ostoon oli ruokavalio. Mulla ei ole koskaan ollut ruokavaliota, jossa mitattaisiin jokainen ruoka-aine tarkasti, mutta nyt sellaisen päätin ostaa.
Treenien tekeminen ja suunnittelu ei minulle ole ongelma, mutta aijon nyt ainakin hetken toteuttaa tuota ulkopuolelta tullutta ohjelmaa, mutta tarpeen vaatiessa tai mielenkiinnon säilyttämiseksi saatan välillä tehdä omakeksimiä treenejä väliin.

Ruokavaliolta toivon, että pääsen irti pöhötyksestä ja illalla tulevista mieliteoista.
Ei tässä mitään fysiikanlakeja lähetä uhmaamaan vaan lähinnä panostetaan ateriaväliin ja ravinnon riittävyyteen ja niin ettei mitään tarvittavaa jää uupumaan.
Eli lähinnä ei mitään mitä en entuudestaan tietäisi, mutta kun omalla kohdalla sitä tuppaa "vähättelemään" ravinnon tärkeyttä. Nyt päätin että käännän tämän kortin ja kokeilen!
Toinen asia mikä vähän jännittää on salitreenien väheneminen, mutta uskon että pari päivää salitta tekee kropalle hyvää ja kehitystä alkaa levon johdosta myös näkyä.

Jaan fiiliksiä viikon välein, niin saan itsellekin ns. päiväkirja tapaista asiaa, jotta voin sitten kuukauden tai kahden jälkeen katsoa mistä sitä lähettiin.

Asiaan aikalailla liittymätön, mutta loppuun vielä julkaisematon video pääsiäiseltä. :)

sunnuntai 7. toukokuuta 2017

Kun visio ja lopputulos eivät täsmää

Sunnuntaipäivän kevennys postaus tiedoss--->

Päässäni pyörii usein erilaisia ideoita ja esim. valokuvatessa päässä on monia ideoita kuinka toteuttaa kuva ja miten siihen saisi jotain mielenkiintoista yksityiskohtaa mukaan.
Kuinka kuvata mahdollisimman selkeä kuva tai mikä näyttäisi hyvältä taustalta.

"Jos tausta on valkoinen niin katse kohdistuu kivasti kuvattavaan asiaan"
"Jos seison tässä ja valo tulee tuolta puiden välistä kauniisti niin kuvasta tulee hyvä"
"Tuu sä tuolta, sie tuolta ja kolmas täältä, niin kuvasta tulee hyvä"
"Aamuaurinko, se tuo aina kivan fiiliksen kuvaan, lets take a picture"



No mutta ainahan ajatukset eivät aivan täsmää lopputuloksen kanssa ihan yks yhteen. Ainakaan minun kohdallani. Aina se aamuaurinko ei niin sanotusti pelastakkaan tilannetta.

Seuraavaksi kuvia jotka noh... eivät aivan ole sitä mitä haettiin--->

"Lasketaan silleen joka toinen että kuvassa 3 on oikealla ja 2 vasemmalla".. osoittautu hiukan vaikeammaksi toteuttaa niin ettei kenenkään naama ole aivan kuvan alakulmassa tai vaihtoehtoisesti että kaikki näkyisivät kuvassa.


Kuvan ideana oli saada ainoastaan lumi taustalle niin että me oltais vielä laskettu kuvassa... Mutta niin as you can see, ei ihan menny nappiin ei.


Jos sitä kameraa vähän heiluttaa niin tulee kivan blurrikuva... no sitäpä itteään! toteutus 7/7

Kiva pirtsakka lenkkiselfie... mukana myös sporttinen kampaus :D

Mikäs sen parempaa kuin itselle nauraminen tai omista kuvaustaidoista huumorin repiminen.
Mutta eiköhän nää riitä tältä kertaa. Katsotaan minkälaisia mestariteoksia sitä seuraavalla kerralla löytyisi...

torstai 4. toukokuuta 2017

Wappulounas 2017 Kun vappu ei lopu...


Kiitos Wappulounas, kiitos loisto seura ja kiitos aurinko kun paistoit koko lauantain
Ei jättänyt Ruka kylmäksi tänäkään vuonna. Jo perinteeksi muodostunut Vappureissu Lappiin tuli heitettyä ja oli kyllä mielettömän hauskaa. Hyvää musiikkia, uusia juomapelejä, laskettelua, vähän treenaamista, enemmän lepopäiviä, uusia ihmisiä ja paljon hyvää fiilistä. Nauruntäyteinen viikonloppu ja hymylihakset kipeinä, toimii !
Sunnuntaina käännettiin auton nokka kohti kotia, mutta pienen mietinnän jälkeen päätimmekin jäädä vielä Kajaaniin vapuksi ettei mene yksi päivä niin sanotusti hukkaan. Joten sittenhän sitä mentiin taas. Sunnuntai mentiinkin sitten jo limevesi linjalla, mutta tanssittiin kyllä taas sielun kyllyydestä ja naurettiin vielä vähän enemmän. K i i t o s ! ♥








Pikkuhiljaa back on track. Keho vaatisi jonkinlaisen puhdistautumisen vapulta, mutta pienillä hyvillä valinnoilla saadaan taas hyvää energiaa kerätyksi! Ja niin vielä kerran.. Oli niin hauskaa että täytyy sanoa että no regrets! 

Napakka selkä- ja hauistreeni


Eilen tuli vedettyä vähän uudenlainen selkähauis treeni ja tänään tuntee tehneensä. Parasta!
Tein aika perusliikkeitä, sekä muutaman hyväksi todetun uutuus liikkeen itselleni.
Nyt haluan jakaa tän treenin tein kanssa, jotta pääsette halutessanne tekemään tämän.

Alkulämmittelynä toimi crostrainer ja puukeppi, sekä perusvenyt. Mie teen yleensä saman alkulämmittelyn oli sitten ylä-, ala- tai kokokropantreenipäivä, sillä jokatapauksessa tulee lämmitettyä koko keho. Joskus crossarilla joskus juoksumatolla tai pyörällä. Mut perus runko on sama.
jatketaan...

Treeni
3x12 Ylätalja (kehitä painoa tekniikka edellä)
3x12 Yhden käden soutu alataljassa D-kahvalla
3x12-15 moottorisaha käsipainolla
SS: 3x12-15+10 Ylätaljaveto vinopenkin kanssa (kuva)+ kokoselän liike narupäällä taljassa
3x21 hauiskääntö ässätangolla (7 kokonaista+7ylhäältä puoleen väliin+7 alhaalta puoleen väliin)
3x10-12 hauiskääntö ässätangolla
3x12 hauiskääntö suoralla tangolla
1x run the race hauiskääntö eli aloita tekemään käsipainoilla hauiskääntöä vuorokäsin raskaalla painolla ja tee niin pitkään kuin pystyt, jonka jälkeen ota painorivin seuraat kevyemmän painot ja toista niin monta kertaa kuin pystyt jonka jälkeen taas kevyempään.


Sitten eikun treenaamaan ;)