perjantai 26. helmikuuta 2016

Viikkokatsausta kesken viikon




Olen aika hyvin ottanut viimeisen seitsemän päivän aikana haltuun leffateatterit, sillä ensin kävin lauantaina Saran kanssa katsomassa Deadpoolin 4/5 ja keskiviikkona sitten koulukavereiden kanssa tuon How to be single 5/5.


Treenattua on myös tullut tälläkin viikolla. Jostain syystä treenit eivät ole kulkeneet aivan omaa tahtiaan. Yksittäistä syytä en osaa sanoa, mutta välillä vaan on sellaisia ajanjaksoja kun tuntuu että voisi nukkua koko ajan, mikään ei jaksa innostaa ja tuntuu ettei kello kulje eteenpäin. Tippa tulee linssiin kun saat yhdenkin kommentin on se sitten positiivinen tai negatiivinen. Sitten kun on hetki aikaa hengähtää niin aika kulkee pikakelauksella eteenpäin.
Kouluhommat+kesätyön haku ilman tulosta(vielä)+huonot yöunet+uuvuttunut olo+tieto siitä että joutuu kohta luopumaan rakkaasta+kaikki pienimmätkin asiat joista ei tarvitsisi edes murehtia= not good. . .

Tälläisissä tilanteissa olis tärkeintä muistaa kuunnella sitä omaa oloa ja mitä se keho meille viestittää. Itse oon pitänyt kiinni treeneistä vaikka tuntuisikin ettei jaksa, sillä salilla ajatukset voi heittää narikkaan ja purkaa oloa treeniin. Olen kuitenkin ottanut treeniviikkooni yin yogan nyt kahtena viikkona, jolloin on pakko rauhoittua ainakin tunniksi. Toinen asia jota tarvitset tällä hetkellä on kaverit ja Inkan näkeminen, jotka molemmat korjaantuvat tänä viikonloppuna♥♥♥ Rentoa oloilua, maailmanparantamista parhaassa seurassa, sekä rentoutumista viinilasin ja ruoan merkeissä.

Hyvää viikonloppua tai ehkä jopa hiihtoloma viikkoa, jos sinulla sellainen on! Rentoudu, riehu, nauti tee sitä mikä tekee just sut onnelliseksi! :)

perjantai 19. helmikuuta 2016

Rajojen rikkomista ja normeista poikkeamista

Välillä on hyvä kokeilla omia rajojaan ja ei nyt mä en puhu ainoastaan rääkkitreenin epämukavuus alueesta, vaan muistakin elämänosa-alueen rajoista...

Itse olen esimerkiksi tällä viikolla kokeillut omiani niin treeneissä, koulussa, sekä vapaa ajalla.

-HIIT cycling sai mut voimaan todella huonosti, mutta toisaalta taas aivan jäätävän hyvältä heti tuon huonon olon jälkeen

-Valitsin kahvin sijasta viinin

-Kävin kehonhuolto tunnilla, toisin sanoen yin yogassa, sekä huolsin kehoani myös koulun tunneilla


-Kipitin kiltisti salille, vaikka kolmen tunnin päikkärit tuntuivat lähemmäskin 5 minuutin torkulta. Ja sain tehtyä hyvän jalkatreenin päivän päätteeksi!

-Nousin. Menin aamu 07:00 salille, sillä parempi treeni se huonompikin treeni kuin ei treeniä olleskaan.


maanantai 15. helmikuuta 2016

Sunday funday treeni


Päätin sunnuntaina olla menemättä vakkari salilleni, sillä pääsin helposti fudistreeneistä Mypikselle. Mypiksellä on kaikki tarvittava, ei mitään hienoja laitteita,taljoja tai uusimpia hiekkasäkkejä, mutta vapaita painoja, tanko, penkki, käsipainoja, jumppamatto ja pallot löytyy. Teinkin siis perusteellisen hyvän alkulämmittelyn fudiksen muodossa, josta sitten jatkoin jalkatreenin pariin. Sunnuntai treenini oli seuraavanlainen

S u n d a y f u n d a y treeni
10-10-8-8 takakyykky
2x6 maastanosto
2x6 etukyykky alhaalla aina pieni pito/pysäytys + 10xkulmasoutu heti perään
5x etukyykky raskaammalla kuin edelliset sarjat
10 sekunnin pito takakyykyssä
3x12-15 takareisirullaus jumppapallon kanssa + 20x kylkikierto kieko kanssa
2x lantionnosto 7+7 kolmenpumppaavaa+7
Loppuun vielä vatsoja jumppapalloa apuna käyttäen, sekä omankehon painolla, lankkuja ja kiertoja.

Sunnuntaisin tulee vedettyä useimmiten sellainen treeni mitää tekee mieli sillä hetkellä. Tai siis pyrin toki muutenkin treenaaman silleen mikä tuntuu hyvältä, mutta kuitenkin unohtamatta mitään tiettyä lihasryhmää. Sunnuntaisin olen kuitenkin yleensä siinä tilanteessa, että viikolla on tullut tehtyä niin sali treeniä,ylä- ja alakroppaa, kuin koko kropan bodypumppia, mutta myös spinningiä ja vähän hiit treeniä. Eilen tuntui jalkatreeni hyvältä idealta, tämän viikon sunnuntaina voi olla eri ääni kellossa...

Kuvasin sunnuntaista myös videon, mutta en millään saa sitä laitettua youtubeen, jotta saisin linkin tänne. Muokkasin videot movie makerilla, enkä osaa muuttaa tiedosto tyyppiä. Jos siellä on joku joka osaisi neuvoa minua niin olisin todella todella todella kiitollinen! :)

Oikein ihanat viikon alut jokaiselle teistä ! ♥ Opiskelu, työ ja treeni intoa ! ! !



lauantai 13. helmikuuta 2016

Where the good time begin ♥


H U I P P U  P Ä I V Ä . Kauden ekat laskut hyvässä seurassa, aivan unelma kelissä ja vieläpä uudessa rinteessä. Messilä oli hyvä ja kohteli meitä hyvin, kiitos :)







Like for real. En vaan voi olla hehkuttamatta tota keliä. Kun lähdin aamulla salille meinasin ulko-ovesta astuessani liukastua, sää oli harmaa, eikä mitenkään mieltä nostattava. Hetkessä kuitenkin aurinko todisti olemassa olonsa ja voi vitstit! Sitä paistetta kesti koko päivän. Pari astetta pakkasta, ei tuulta, ei sadetta avot sanon minä !!
Mites te, ootteko käyneet laskemassa? Onko omia kotirinteitä tai muita lemppareita? 
Mun tän hetken kestosuosikki on kyllä Ruka, niistä misä mie oon päässyt laskemaan.

sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Iso pieni sana: K i i t o s ♥


Tiedättekö kun ihmiset kasvaa, koulut vaihtuu ja välimatkat kasvaa. On ystäviä joiden kanssa vietit koko ylä-asteen nauraen mahat kippurassa, lukiossa tapasit uusia ihania ihmisiä. On kavereita jotka ovat muuttuneet tutuiksi, joiden kanssa ei mitään sen suurempaa draamaa ole käynyt, mutta life just happened ja tosiasia on, että tiet voi erkaneta.
Sitten on niitä ystäviä, joiden kassa olet pelannut pienestä pitäen samassa joukkueessa, tutustunut harrastuksen tai koulu kautta ja teitä ei vois erottaa edes näkemättömyys. Ystäviä joiden kanssa saattaa vierähtää hetki jos toinenkin ihan vaan mistään puhumisen parissa. Nauru irtoaa herkästi ja voit tuntea olevasi kotona. Saat jakaa mielipiteesi eikä kukaan tuomitse,vaikka oltaisiinkin erimieltä. Kavereita joita et välttämättä näe joka päivä, mutta tavatessa tuntuu, ettei väliaika olekkaan ollut asia eikä mikään..ikävää tietty lukuunottamatta. 
Oon niin onnellinen siitä, että olen saanut fudiksen, leirien ja matkojen kautta elämänikäisiä ystäviä. Ystäviä joiden kanssa ollaan kuvattu järkyttäviä mainoksia, taikatemppu videoita,valokuvia, kokattu ja kokeiltu kaikkea "älä kokeile tätä kotona vinkkejä". 
On se sitten kahvihetki, elokuvan katselua, puhumista, nauramista, hiljaa olemista, aliaksen pelaamista,fudista tai valokuvaamista niin ystävien kanssa nuo hetket on kyllä sata kertaa parempia hetkiä ♥ Joten olkoon tämä omistettu kaikille rakkaille ystäville, niin perhe kuin suku mukaan luettuna, niin teille kiitoksena, ihan vaan koska olette. K i i t o s





Selvitetään mistä kehoni koostuu

Olipa kerran kuntosalikeskuksessa kilpailu, kilpailu jossa tuli arvata kahvakuulan paino. Painon oikein arvatessaan pystyit voittamaan itsellesi lahjakortin. Sellaisen summassa valitun, joka saattoi sisältää lähes mitä vain kuntoiluun liittyen.

Minäpä sitten menin ja arvasin painon oikein: 12 kiloa. Vaikka en kuulaa kamalasti olekkaan heilautellut muuta kuin kylkirutistuksia tehdessä. Ja okei tuon kyseisen päivän jälkeen on koulussa ollut kahvakuulaa, sekä keskuksien välisessä skabassa oli etuheilautus liikkeenä.
Palataan kuitenkin takaisin tuohon kilpailuun.
Sain siis valita summassa itselleni lahjakortin ja arvatkaas mikä sieltä tuli.....no kehonkoostumusmittaus.
OU NOOOO YEAH
"Voi kauhistus" tais olla ensimmäiset sanat jotka kortin nostettua sanoin. Enkä tiedä miksi, siis tuohan on aivan mieletöntä, että mulla kävi niin hyvä tuuri että voitin tuollaisen. 
Mittaus tulee suorittaa helmikuun aikana, joten varasin sen heti kun oli seuraava aika eli ensiviikon perjantaille. Ensin kävi mielessä, että pitäiskö pistää kunnon kuntokuuri pystyyn, mutta sitten ajattelin hetken aivoilla ja tulin siihen tulokseen, että viikossa en ensinnäkään saa paljoakaan aikaan ja toiseksi on ihan kiva saada ns. realistinen kuva koostumuksesta ilman sen suurempia repimisiä.

Olin aluksi myös aivan kauhuissani, että jos sieltä tulee jotain järkyttävää luettavaa, mutta sitten aloin taas ajattelemaan ja totesin, että okei selviän! Ja nyt kun mittaukseen on lähes viikko vielä aikaa, niin alan jopa olla joltain osin innoissani.. okei ei nyt liiotella.. mutta jollain tapaa kauhunsekavissa tunnelmissa odotan tuloksia. Ja eihän minun tarvitse tuloksia kenellekkään kertoa,ne on lähinnä itselleni luettavaksi, sekä saatan saada jotain vinkkejä esim. lihastasapainostani.

Onko teistä kukaan käynyt kehonkoostumus mittauksessa? jos on niin millaisia fiiliksiä kyseinen tapahtuma teissä herätti?

maanantai 1. helmikuuta 2016

Hypäten helmikuuhun

Tammikuu tuli ja meni. Tuntuu, että en oikein saanut itseäni hereille vielä viime vuodesta, mutta nyt eikun uutta pökköä pesään!! Tammikuussa tuli kuitenkin jatkettua taas koulua tuolla Helsingin suunnilla, sekä treenasin melko paljon. Koulussa opin tammikuun aikana paljon esim. kahvakuulista ja porrastreeneistä, sekä pikatreeneistä. Niiden innoittamana kuvasin (silloin kun oli vielä lunta kunnolla ja paukku pakkaset) teille lyhyen kotona onnistuvat pikku jumpan!

Luvassa neljän liikkeen aamun aloittaja tai illan kruunaaja. Toisaalta toimii myös työpäivän keskellä pienenä vetreyttäjänä, sillä aikaa treeniin kuluu ainoastaan 10-15 min, sekä tehoja on aivan niin paljon kun itsestäsi juuri nyt saat irti. Anna siis tämän hetken parhaasi treenin alusta loppuun, sillä aika on hyvin lyhyt, käytetään se siis viisaasti!

Asiaan. 
Tee jokaista liikettä 20 toistoa, jonka jälkeen siirry suoraan seuraavaan liikkeeseen. Kun olet tehnyt jokaista neljää liikettä 20 kertaa on pienen tauon paikka. Juo, hengähdä tai sido kengät tiukasti jalkaan jonka jälkeen toista treeni vielä 2-4 kertaa !
1. Kyykky
2. Askelkyykkyhyppy (voi tehdä myös askelkyykkynä, mutta suosittelen jalan vaihdon hypyllä!)
3. Punnerrus (vaihtoehtoisesti polvet ja varpaat maassa)
4. Kyykky hyppy eteen päin (mahdollisimman räjähtävästi ylös ja korkealle+liikkuminen eteenpäin samalla)

Kyykyssä on hyvä keskivartalon tuki. Pää+Olka+lantio suorassa linjassa. Paino kantapäillä ja kantapäät maassa. 
Yleinen luulo on ettei polvet saa ylittää varmas linjaa,mutta tämä on turhaa huolta jos polvet ovat kunnossa-Tärkeintä on haastaa kehoa siihen mihin se pystyy, eikä rajoittaa turhaan. Pidä siis kannat maassa. jos kannat pysyy maassa ja liike muutenkin hallinnassa, niin polvet voivat ylittää varvaslinjan. 

Askelkyykyssä aivan samat mitä normi kyykyssä. Muista kuitenkin hallittu jalkojen vaihto ja takajalan kantapää nousee ilmaan.

Rintapunnerrus. Koko kroppa tiukkana, ei turhia kaaria tai pyramideja matkanvarrelle. Katse maahan ja muista lapa tuki( eli lavat pysyvä paikoillaan koko liikkeen ajan, eikä ne ala "pongottaa" selästä kesken liikkeen.) Riittää että tuot rinnan kyynerpäiden kanssa samalle linjalle, ylhäällä jätä kyynervarsiin luonnollinen pehmeys.

Kyykky hypyssä ala asennossa sormet koskevat maahan. Tee liike hallitusti, mutta räjähtävästi. Ponnista niin ylis kuin mahdollista, sekä samalla eteenpäin.


T S E M P P I Ä  T R E E N I I N ! ! !