maanantai 21. elokuuta 2017

BLOCKFEST 10v


Avaimen nykyään tunnetaan myös nimellä Asa keikka oli aivan mieletön!!! Siis en ikinä ole ollut keikalla missä laulettaisiin alusta loppuun vaikka Cheekin stadionkeikka oli tähän asti ehkä paras fiiliksiltään.
Lauantai iltana telttalava raikas ja se viba siellä oli jotain sellasta mitä toivon että jokaikinen kokis joskus, minä toivottavasti vielä joskus uudestaan!

Muutenkin henkilökohtaisesti rakastan Blockfestejä. Nyt viides vuosi tuolla ja ensi vuonna päästävä jälleen!
Ihmiset näyttää hyviltä, tanssia, laulua ja hyvää musiikkia läpi viikonlopun ♥ Kelpaa kesän päättää tuohon tapahtumaan.
Oon niin kiitollinen että saan myös olla mukana järjestämässä tapahtumaa promon kautta (aikaisemmin talkootyöläisenä), sillä tuo on kyllä sellainen tapahtuma mitä mielellään levittää muidenkin tietoon.
Wiz Khalifa oli myös jälleen super! Evelinaa näin ekaa kertaa livenä ja toimi isosti :) sekä 2/3 mun teini-iän lempiräppäreistä tuli nähtyä. Lil Wayne tällä kertaa. Joskus päätin että Eminem, Snoop Dog ja Lil Wayne on nähtävä. Eminemiä uupuu vielä...


Kiitos Blockfest, kiitos maailman parhaat ystävät ihanasta naurun täyteisestä viikonlopusta, kiitos

tiistai 15. elokuuta 2017

Valmistaudu festariviikonloppuun: 5+1 vinkkiä

Blockfest on aivan kulman takana. Enää tämän viikon arkipäivät ja perjantaina tampataan! Joten nyt on viimeistään aika vaihtaa valkoisien kenkien nauhat puhtaisiin, pakata viinit ja fiilistellä spotifystä viikonlopun artisteja. Yksinkertaisesti rakastan festareita ja tänä kesänä olenkin kerennyt käydä kirkkareilla ja yhden päivän Flowssa (joka oli aivan ihana ja ensi vuonna täytyy kyllä päästä kolmeksi päiväksi), mutta eniten olen odottanut Blockfestejä ja nyt ne on täällä aivan kohta!!!
Jotte odottavan aika tuntuisi tuskan pitkältä, niin tässä muutama vinkki joilla maksimoida tuleva festarikokemus ja säilyttää hyvä fiilis viikonloppunakin. Jätetään turha stressaaminen pois ja nautitaan viimeisistä kesälomapäivistä ♥

1. Suunnittele molempien päivien asut valmiiksi (ulkotakkia ja kenkiä myöten). Hurjimmat lähtee näillä, mutta itse kuulun heihin joilla on vielä "se kolmas" asu varuilta fiiliksen muuttuessa mukana.
2. Vähennä suolan käyttöä ja lisää vedenjuontia etenkin tällä viikolla. Muista kuitenkin että suolaakin tarvitaan, mutta turha läträäminen kerää nestettä.
3. Treenaa fiksusti. Jalkapäivä ei välttämättä ole se festariperjantaina kun pitäs jaksaa tampata kaksi päivää putkeen. Ainakin voin omasta kokemuksesta kertoa että se on yksi jalkatreeni itsessään :'D
Itse suosin etenkin hikitreenejä tällä viikolla, sillä kun juo paljon vettä niin lähtee ne kuonat kunnolla liikkeelle ja voi viikonloppuna tuntea olevansa uudesti syntynyt. Voi myös hyvällä omalla tunnolla pitää pari lepopäivää ja 2-4 treeniä tälle viikolle ei ole paha rasti.
4. Syö riittävästi terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Millekkään pikadieetille ei kannata alkaa nyt eikä koskaan. Pyri syömään puhtaasti niin ei sitten viikonloppunakaan tee mieli kaikkia maailman mättösafkoja samaan aikaan. Ja yhden jos toisen sellaisen voikin sitten vetasta kun nyt arkena pysyy ruodussä ;)
5. Tsekkaa aikataulu ennakkoon, niin ei sitten mene ohi lemppari artistit.
+1 Haluaisin vielä painottaa että muista nauttia festareista. Jos glitterit vähän karisee niin se ei ole maailman loppu tai jos unohdat kertosäkeen sanat niin sekään ei haittaa. Yhdessä fiilistely ja kavereiden kanssa olo se on sitä parasta festari viihdettä !

torstai 27. heinäkuuta 2017

Yläkropan treeni salilla // Oletko aamu- vai iltatreenaaja ?

Ai että mä rakastan aloittaa päivän treenillä. Oli kyseessä aamulenkki ulkona, porras- tai salitreeni tai esimerkiksi fudistreenit niin tykkään siitä, koska saan aina super hyvän startin päivään!
Aina ei toki jaksa nousta ja vetää lenkkareita ensimmäisenä jalkaan, mutta silloinkin yleensä treenin jälkeen on voittamaton olo !

Olen huomannut että jos lähden suoraan herättyäni treenille, niin se yleensä kulkee. Jos kuitenkin odotan tunnin tai pidempään, enkä saa aamupalaa niin treeni menee "mitä tänään syötäisiin"- ajatusten siivittämänä. Ei hyvä. Tällöin mielummin sitten syön sen aamupalan ennen treeniä ja suuntaan salille/treenille 2-3h ruokailun jälkeen, jolloin tuntuu että treeniin saa extra potkua, sillä kropassa on polttoainetta jolla painaa menemään.

Osaan treenata myös illalla ja esim. LM Gritt Strenght kulkee illalla ehkä jopa paremmin kuin jos tekisin kyseisen treenin unenpöpperössä. Illalla kun on ollut koko päivän hereillä niin keho on jo herännyt kunnolla ja siinä pystyykin sitten painamaan satalasissa alkumetreistä asti!

Eli kaiken kaikkiaan teen treenini mielummin aamulla, koska saan siitä paljon energiaa. Aamutreenin jälkeen on paljon kivempi syödä aamupala, koska on jo nälkä (aamupuuro best♥).
Aamutreenin jälkeen on koko päivä aikaa tehdä kaikkia muita hommia ja ei tartte stressata milloin sitä kerkeää salille.
Teen noin 70% mun viikon treeneistä aamulla/ aamupäivällä ja loput onkin sitten fudistreenejä, mahdollisesti Gritt tai jokin muu ohjattu tunti. 
Treenaatko sä mielummin aamulla, päivällä vai illalla? Ennen vai jälkeen aamupalan? 

Pääsin eilen poikkeuksellisesti treenaamaan mun yhdelle lemppari salille. Käytin tilaisuuden tietty heti hyväksi ja kuvailin lyhyen treenivideon! Tänään on ainakin selkä niin hellänä, että hyvin meni perille. Kerrohan jos laitoit treenin testiin :)




maanantai 24. heinäkuuta 2017

Loppuuko onnellisuus kun sen sanoo ääneen?



Tää vuosi on vähän päälle puolessa välissä ja tässä on kerinnyt tapahtua yhtä jos toista.
Päällimmäisenä on ne kaikkein iloisimmat ja surullisimmat asiast, kuten kouluun pääsy, synttärit, mökkeily, wappulounaat, BALIN REISSU, ystävät, hyvät vibat, yökyläilyt, leffaillat, extempore reissut mutta sitten taas hautajaiset, surulliset uutiset, järkyttävät tapahtumat ja sellainen haikeus maailman pahuuteen.

Miten tämä vuosi eroaa viime vuodesta on se että tunnen olevani onnellisempi kuin pitkään aikaan♥ mutta samalla on tapahtunut mitä surullisempia asioita. Elämä menee ylös alas ja tunteet siinä samalla.

Tykkään että tapahtuu vaihtelua, mutta sitten taas toisaalta toivoo ettei mitään kamalaa tapahtuisi. Koko ajan on jotenkin sellaisen tunnekuohun valtaamaana...en täysin osaa selittää oloani.

Välillä "pelkään" myöntää olevani onnellinen, koska sitten tuntuu että se onnellisuus loppuu. Jotain vielä kamalampaa tapahtuu tai jään ja jämähdän paikoilleni.

Oon nyt kuitenkin päättänyt tarttua tilaisuuksiin, tehdä niitä ja heittäytyä menemään. Aijon nauttia kaikista pienistä iloita ja asioista. Aijon mennä festareille, laulaa, tanssia ja fiilistellä koko sieluni kyllyydestä, aijon opiskella parhaalla mahdollisella tavalla ja aion olla avoin uusia ja vanhoja tuttuja kohtaan. Aijon kokeilla omia rajojani, tehdä asioita jotka tuntuu hyvältä just siinä hetkessä. Itken jos itketyttää ja nauran kun naurattaa. En tyydy mihinkään vaan uskallat tavotella kaikkea tavottelemisen arvoista.
Treenaan kovaa, mutta muistan myös levätä kun on sen aika, keitän pannullisen kahvia ja jaan sen tärkeiden ihmisten kanssa. Vältän turhaa stressiä ja pyrin keskustelemaan, avaamaan mun suun ja puhua asioista jotta olo helpottaa jos se on raskas.

Tälläisiä rehellisiä fiiliksiä atm...

Tämä asia on kiertäny mun mielessä jo reilun kuukauden päivät ja olen monesti meinannut jo julkaista jotain kuten esim muutama viikko sitten...

"Viime viikko tuntui ihan epätodelliselta ja tuntuu että se epätodellisuus jatkuu edelleen. Ihania ihmisiä ympärillä, iltauinteja ja paljon paljon ajatuksia. Mua on ennen aina pelottanut myöntää että oon onnellinen koska silloi pelkään että se hyvä olo katoaa. Mutta fakta on se että välillä ollaan pilvilinnoissa kuitenkin jalat maassa ja välillä siellä vettä täynnä olevassa ojassa. Tavallaan pelottaa vieläkin mutta haluan uskaltaa myöntää että nyt mä olen onnellinen ♥"

Nyt tuntu että rohkenen ja täsä tämä nyt on ...all out 

Teho startti uuteen viikkoon // 18 min HIIT treeni

Maanatai alkoi tehotreenillä.
Tein HIIT treenin, jonka jälkeen viimeistelin sen porraskoneella talsien 10 min.

Alkulämmittelynä pyörä/juoksumatto 4-10 min ja venyttelyt perään.

HIIT

Tee liikettä 20-30sec+ 10sec vaihtoaika.  Toista 2 kertaa koko A/B setti.

A1 Takakyykky+ askellus sivulle
A2 Sumokyykky kahvakuulalla
A3 Punnerrus sivulta sivulle liikkeellä
20sec tauko
B1 Burpee+ pystypunnerrus kp
B2 Lankkukierto
B3 Etukyykky + pystypunerrus

3x 20''+20''+20'' (Tee ensin koko kierros 1min putkeen, jonka jälkeen 15-30sec tauko)

C1Askelkyykky taakse+ kiekon kierto sivulle
C2 Askelkyykky + kiekon kierto sivulle
C3 Askelkyykkyhyppy

2x30'' (Tee molemmat liikkeet putkeen ilman vaihtoaikaa =1min, jonka jälkeen 30sec-1min tauko ja uudestaan)

D1 Kyykkyhyppy+ rinnalleveto samalla
D2 Kyykkyhyppy+ kiekon työntö eteen

1x 10-8-6-4 (Tee ensin 10 pp ja 10 ak, jonka jälkeen 8 pp ja 8 ak ... 4pp+4 ak)

E1 Pystypunnerrus
E2 Askelkyykkytaakse ( jokainen askel lasketaan)

Treeniin menee 15-20 min riippuen tauoista.
Pyri siis pitämään tauot lyhyinä, mutta sellaisina että hengitys kerkeää hiukan tasaantua seuraavaa rutistusta.

HIIT:in jälkeen vielä 10 min porraskoneella joka toinen minuutti 7vatuksella ja toinen 10-14 vastuksella, niin että 10 min tulee täyteen.

Itse ainakin sain kivasti lämpöä pintaan ja hien virtaamaan!

tiistai 11. heinäkuuta 2017

Tällähetkellä olen onnellinen...


Ihanasta pidennetystä viikonlopusta tärkeiden ihmisten kanssa.
Viime viikonloppu sisälsi ...

Onnistuneet synttärit


Lempisuomalaisen yhtyeen keikan


Hyvää musiikkia

Kirkkarit




MökkilifeaAamu- ja iltauinnitSaunomista ja täydellisiä auringonlaskuja



Valmiiksi katetut ruokapöydät

Lämpimiä kesäpäiviä
Kiireettömän aamun

Mökkijumpan ja aamulenkin

Paljon kuvia ja hyvää fiilistä ♥


Kiitos ! 


lauantai 1. heinäkuuta 2017

Killeri jalkatreeni // Nolottaako tulipunainen naama treenin jälkeen?

Tein vähän aikaa sitten niin hyvän jalkatreenin että jos ei olis jalat siitä tullut edes hiukan helliksi niin en tiedä mistä sitten.
Aika perusjuttuja, mutta kivaa vaihtelua omaan tekemiseen, sillä olen nyt kuukauden päivät tehnyt lähemmän 15 toiston sarjoja kun taas tänään painettiin 8-10 suurinosa, semi napakoilla painoilla niin ettei ylimääräisiä toistoja irtoa mutta tekniikka säilyi. Taut pidin max 1 min mittaisina.

4x10-8+20 Kyykky + Askelkyykkykävely paino kiekko kattoa kohta
4x10-8 Mave
3x10+10+10 Reiden ojennus laitteella ( molemmat jalat yhdessä, jonka jälkeen heti perään molemmat jalat yksin)
3x10-12 Polvikyykky smithissä
2x 10+10+7+10 Lantionnosto setti levykiekolla ( eli ekat 10 normi lantionnosto, seuraavaksi 3 pumppaava, seuraava 7 pumppaava ja lopuksi vielä 10 normaalia)
3x10+10+10 Prässi (ensin leveä jalkojen asento, seuraavaksi jalat yhdessä keskellä ala reunassa, viimeinen keskellä yhdessä yläreunassa)

Finaalina tein 1000 askelta porraskoneessa ja hiki näennäisesti lensi treenin lopussa.

Sain jopa kuulla yhdeltä asiaakkaaltamme että " Siellähän taisi tulla hiki!" 

Minä olen tunnetusti se mein salilla, jonka naama on punainen vielä tunti treenin jälkeenkin, joten kyseinen kommentti ei kovinkaan yllättänyt.
Gritin jälkeen sain muutaman hymyilevän katseen kun näytin kuulemma kovaa treenanneelta. Ja niinhän sitä oltiinkin, kovaa oli menty ja mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa että treenin jälkeen näyttää kaikkensa antaneelta. Toiset enemmän toiset vähemmän hikisinä yleensä jumpan jälkeen ketään väheksyen.
Jotkut ei yksinkertaisesti hikoile niin helposti kuin toiset ja treeni voi olla onnistunut ilman että paita on läpimärkä, mutta itselle tulee ainakin aivan törkeen hyvä fiilis jos pääsee hikoilemaan oikein kunnolla !

Onko sun mielestä noloa olla punanaama treenin jälkeen vai himmailetko treenin kustannuksella ettei hiki pääsisi yllättämään?
Haluaisin ihan mielenkiinnosta kuulla mielipiteitä.. Olen nimittäin itse kuulunut aikoinaan siihen kastiin ketä suorastaan nolotti olla naamapunaisena esim fudispelin jälkeen vaikka keho ei välttämättä olisikaan ollut niin loppu kuin naama antoi ymmärtää. Nykyään olen sinut asian kanssa ja mun mielestä on ihanaa kun kuonat lähtee kunnolla liikkeelle treenin aikana ja sitten tunnin hikoilun jälkeen on kuin uudesti syntynyt olo ! :)